با ما تماس بگیرید 03538414645
info@maniapanic.ir
جستجو...
اخبار
13 دی, 1402نویسنده: تیم محتوا

ساخت ۱.۹ میلیون واحد مسکونی آغاز شده است

بر اساس گفته های معاون اجرایی رئیس جمهور، روند ساخت بیش از ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است. وی همچنین اعلام کرد که زمین کافی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی نیز تامین شده است.

بر اساس گفته های معاون اجرایی رئیس جمهور، روند ساخت بیش از ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است. وی همچنین اعلام کرد که زمین کافی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی نیز تامین شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد که اتفاقات مثبت زیادی در دولت سیزدهم برای حوزه ی مسکن رخ داده است. منصوری تصریح کرد که میزان این خبرهای خوب و اتفاقات مثبت به قدری زیاد است که حتی فرصت اطلاع رسانی در رابطه با آنها وجود ندارد.
این مقام مسئول بعد از آن به سخنان رهبری اشاره کرد و تاکید داشت که باید اطلاع رسانی دولت تقویت شود. این نقطه ضعف در کارنامه دولت سیزدهم وجود دارد و کارهایی که صورت گرفته به خوبی اعلام نمی شود.

وی همچنین از دیگر اقدامات دولت در حوزه های مختلف نام برد و اشاره کرد که تولید نفت نیز افزایش پیدا کرده و به روزی ۳.۳ میلیون بشکه رسیده است. ۱.۸ میلیون بشکه برای مصرف داخلی است و الباقی صادر می شود.
منصوری در ادامه به روند ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود:

در حال حاضر، روند ساخت بیش از ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است. یکی دیگر از اخبار خوش مربوط به مسکن این است که در طی شش ماه گذشته، نرخ تورم مسکن نزولی بوده است. به نحوی که در آذرماه امسال، این نرخ به منفی ۲.۲ درصد رسیده که اتفاق مثبتی است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به افزایش تولید برق در کشور نیز اشاره کرد. بر اساس گفته های ایشان، نزدیک به ۸ هزار مگاوات از ۷۰ هزارمگاوات برق تولیدی، در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است. در روزهای گذشته نیز قراردادی مبنی بر تولید ۴ هزار مگاوات از نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر نیز منعقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه ی صحبت های خود به دستاوردهای دیگری که در دولت سیزدهم به دست آمده اشاره کرد. همچنین در بخشی از صحبت های خود به مسئله ی آب اصفهان پرداخت و خاطرنشان ساخت که استان اصفهان یکی از استان های پیشتاز در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی تاکید کرد که مهمترین کار دولت سیزدهم برای اصفهان، حل مسئله ی آب است. اگر این مشکل برطرف شود، مردم اصفهان مطمئن خواهند شد که دولت، کار خود را انجام داده است.
با توجه به گفته های این مقام مسئول، به نظر می آید که روند ساخت طرح های نهضت ملی مسکن بلاخره آغاز شده است. اما نکته ی مهم اینجاست که بعید است تا پایان دولت سیزدهم، این واحدها تکمیل شده و به دست متقاضیان برسد.

البته برخی از مسئولین در ماه های گذشته صحبت از صنعتی سازی کرده اند. در صورتی که این روند به خوبی اجرا شود، شاید امیدواری بیشتری در خصوص تکمیل به موقع واحدهای این طرح، ایجاد شود.
علاوه بر این، گفته می شود که شرکت های چینی نیز در طرح مزبور حضور خواهند داشت و به ارائه ی راهکارها و تجارب خود می پردازند. گرچه مسئولین مربوطه تاکید کرده اند که عملیات ساخت این واحدها کاملا توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *